TUMPANG…

Sayang Selalu & Sentiasa Dihati

Assalamu ‘ alaikum ,


Kubur
itu gelap , cahayanya ialah Laa Ilaaha illAlLah .
Jika
diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing,
dan kalimah ini di sebelah yang satu lagi,

pasti
lebih berat lagi nilai kalimah Laa ilaaha illAlLah ini .

Rasulullah saw.
bersabda ( mafhumnya ):
Wahai manusia ! Ucaplah ‘
Laa ilaahaillalLah’ , kamu pasti berjaya!”
Marilah
kita ucapkan kalimah ini : ” Laa ilaaha illallah !” x 10

Setelah
ucapkannya sebanyak 10 kali,
fowardkan email
ini kepada sekurang kurangnya 10 orang rakan-rakan anda .
Bayangkan
betapa besarnya pahala
yang Allah sediakan,
hanya untuk usaha kita
yang sedikit ini
Laa
ilaaha illalLah !

Wassalam.

topic: why english so difficult ???


We’ll begin with a box, and the plural is boxes;

but the plural of ox became oxen not oxes.

One fowl is a goose, but two are called geese,

yet the plural of moose should never be meese.

You may find a lone mouse or a nest full of mice;

yet the plural of house is houses, not hice.

If the plural of man is always called men,

why shouldn’t the plural of pan be called pen?

If I spoke of my foot and show you my feet,

and I give you a boot, would a pair be called beet?

If one is a tooth and a whole set are teeth,

why shouldn’t the plural of booth be called beeth?

Then one may be that, and three would be those,

yet hat in the plural would never be hose,

and the plural of cat is cats, not cose.

We speak of a brother and also of brethren,

but though we say mother we never say methren.

Then the masculine pronouns are he, his and him,

but imagine the feminine, she, shis and shim.

Anonymous

tengok la….tp xsemestinya betoi….

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} @font-face {font-family:”Comic Sans MS”; panose-1:3 15 7 2 3 3 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:script; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} p {mso-style-unhide:no; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Warna mewakili hari lahir

Sebenarnya banyak rahsia boleh diungkapkan hanya dengan mengetahui tarikh lahir
seseorang itu. Ha..kali ini selidik personaliti seseorang itu berdasarkan warna yang
mewakili tarikh lahir. Malah sikap diri sendiripun boleh kamu kenali dengan mudahkan?
Jadi, sekiranya tarikh lahir kamu jatuh pada 24hb Februari, bermakna kamu mewakili
warna Kuning. Setelah kenal pasti warna kamu, bolehlah melihat keperibadian diri
kamu menerusi warna tersebut.

23 Disember hingga 1 Januari  – Merah
02 hingga 11hb Januari           – Oren
12 hingga 24hb Januari  – Kuning
25 Januari hingga 3hb Februari  – Merah jambu
4 hingga 8hb Februari   – Biru
9 hingga 18hb Februari   – Hijau
19 hingga 28hb Februari   – Perang
1 hingga 10hb Mac    – Aqua (Biru kehijauan)
11 hingga 20hb Mac   – Lime
21hb Mac    – Hitam
22 hingga 31hb Mac   – Ungu
1 hingga 10hb April    – Biru
11 hingga 20hb April   – Perak
21 hingga 30hb April   – Putih
2 hingga 14hb Mei    – Biru
15 hingga 24hb Mei   – Emas
25 hingga 3hb Jun    – Krim
4 hingga 13hb Jun    – Kelabu
14 hingga 23hb Jun   – Maroon
24hb Jun     – Kelabu
25 Jun hingga 4hb Julai   – Merah
5 hingga 14hb Julai    – Oren
15 hingga 25hb Julai   – Kuning
26hb Julai hingga 4hb Ogos   – Merah jambu
5 hingga 13hb Ogos   – Biru
14 hingga 23hb Ogos  – Hijau
24hb Ogos 2hb September   – Perang
3 hingga 12hb September   – Aqua (Biru kehijauan)
13 hingga 22hb September   – Lime
23hb September    – Olive
24hb September hingga 3hb Oktober  – Ungu
4 hingga 13 Oktober   – Biru
14 hingga 23hb Oktober   – Perak
24hb Oktober hingga 11hb November  – Putih
12 hingga 21hb November   – Emas
22hb November hingga 1hb Disember  – Krim
2 hingga 11hb Disember   – Kelabu
12 hingga 21hb Disember   – Maroon
22hb Disember    – Teal Merah

Aqua (Biru kehijauan)
Mak oi! Angin satu badan kamu ini rupanya. Senang sangat mood kamu berubah secara
tiba-tiba hingga kadangkala buat orang lain bosan. Mungkin sebab itu juga membuatkan
kamu kadangkala lebih suka menyendiri melayan perasaan tapi kamu suka melancong untuk
meluaskan pengalaman. Kamu juga seorang yang jujur dan mudah percaya kepada orang lain.
Dari segi percintaan, kamu sukar menemui cinta sejati dan sikap terlalu mudah percaya pada
orang lain membuatkan kamu sering tertipu serta gagal dalam bercinta…! Oleh itu, percaya boleh,
tapi jangan membuta tuli, kelak memakan diri!

Biru
Ternyata kamu seorang yang punya keyakinan diri yang rendah dan terlalu pemilih
sangat. Tak bolehlah macam tu. Itu adalah sikap negatif yang harus kamu ubah
kerana mendatangkan kerugian pada diri kamu sendiri. Selain itu, kamu juga
cederung ke arah kesenian dan sememangnya kamu berbakat dalam bidang itu
hingga mampu menjadikan kerjaya berkaitan dengan seni sebagai kerjaya tetap.
Soal cinta pula, kamu mudah sangat jatuh cinta tapi seringkali juga putus cinta.
Mana taknya, orang lain bercinta kamu pun hendak bercinta. Tapi kamu bukan
benar-benar menyintai si dia setulus hati. Silap sendiri lah kan? Kalau kamu mahukan
hubungan itu berpanjangan, kamu harus bersikap lebih serius dan ikhlas.

Biru laut
Kamu mencintai diri dan kehidupan kamu sendiri melebihi segala galanya. Bagi kamu,
jika kamu tak sayangkan diri sendiri kamu siapa lagi? Kamu juga seorang yang
berpersonaliti menarik hingga sering menjadi perhatian ramai. Selain itu, kamu juga
berpandangan jauh untuk masa depan. Tapi berhati hati dengan sikap pemarah kamu
tu. Sekali kamu marah pada seseorang, sukar kamu nak melupakannya.
Jadi, belajarlah memaafkan orang lain. Sebab itu juga kamu sering bertengkar dengan
si dia. Mana taknya, ego sangat nak maafkan orang lain sedangkan kamu sendiripun
ada melakukan kesilapan!

Emas
Kamu seorang yang tahu apa yang kamu lakukan, yang mana betul dan silapnya.
Kamu juga seorang yang mudah bergaul dengan sesiapa saja dan ceria serta tak
suka bersedih biarpun pelbagai masalah yang menimpa. Dalam soal percintaan, kamu
sukar berjumpa dengan orang benar benar kamu sukai tapi sekali kamu menemuinya
pasti tidak akan kamu lepaskan begitu saja. Bila sekali gagal, sukar untuk kamu jatuh
cinta lagi untuk kali yang seterusnya dalam tempoh yang lama.

Hijau
Salah satu kelebihan yang kamu miliki ialah cukup pandai menyesuaikan diri dengan
orang yang baru di kenali. Mungkin kerana sikap kamu yang tidak begitu pemalu
namun dalam tidak sedar kamu boleh membuatkan orang lain kecil hati dengan kata
kata kamu saja! Kamu juga ingin diri kamu disayangi dan diberi perhatian penuh oleh
kekasih hati. Namun selalunya mereka ini lebih rela maintain single hingga berjumpa
dengan jejaka/gadis yang benar benar sesuai untuk dirinya!

Hitam
Kamu gemar kehidupan yang mencabar dan punya keberanian untuk melakukan apa
saja. Sebab itulah, usah ada sesiapa yang cuba mencabar kamu kerana kamu ni kan
pantang dicabar. Tapi kamu tak begitu gemarkan perubahan mendadak dalam hidup
kamu. Namun sekali kamu membuat keputusan, ia sukar untuk diubah oleh orang lain.
Kisah cinta kamu juga begitu mencabar dan perlukan banyak kesabaran jika inginkan
perhubungan itu berkekalan. Belajarlah untuk bertolak ansur sikit!

Kelabu
Kebanyakan mereka yang diwakili oleh warna Kelabu ini sangat menarik orangnya dan
aktif. Kamu juga ingin diri kamu dikenali orang ramai dan menjadi kepantangan kamu
pula sekiranya tidak dilayan dengan adil oleh sesiapa saja! Kamu juga seorang yang
tidak gemar menyimpan apa juga perasaan di dalam hati dan lebih suka meluahkannya.
Sesekali kamu boleh bersikap pentingkan diri sendiri. Namun kamu amat pandai
menawan hati orang lain apatah lagi dengan sikap humor yang kamu miliki itu.

Kuning
Kamu seorang yang manis, tenang dan sopan. Sebab itulah kamu dipercayai oleh
orang orang yang ada di sekeliling kamu. Selain itu, kamu juga lebih suka menguasai
dalam sesebuah perhubungan termasuklah soal cinta. Kembang semangkuk hidung
bila tiap kehendak kamu dituruti oleh si dia! Kamu juga mampu membuat keputusan
yang tepat kerana fikiran kamu yang jauh ke depan. Tapi, jangan tak tahu. Kamu ni
jiwang karat juga orangnya. Sentiasa saja berminta hal hal yang romantik bersama
si dia. Alahai!

Krim
Ha! Kamu ini seorang yang suka bersaing dalam apa juga bidang yang kamu ceburi
dan ingin berjaya. Tapi persaingan secara sihatlah. Kamu juga bersikap suka
mendorong orang lain untuk mencapai apa yang diidamkan. Namun kamu cukup takut
akan ‘kehilangan’ sama ada teman ataupun kekasih! Selain itu, sudah tentunya kamu
seorang yang ceria selalu! Sebagai seorang kawan, kamu boleh dipercayai 100% dan
setia pada janji. Dari segi percintaan, kamu amat berhati hati dalam menjalinkan
hubungan cinta dan tak mudah jatuh cinta hingga kamu rasakan menemui seseorang
yang benar benar kamu cintai! Ketika itu, kamu tak perlukan masa yang lama untuk
melafazkan sayang!

Lime
Sifat kamu yang tenang saja sepanjang masa amat dikagumi ramai. Tapi jangan tak
tahu, kamu juga mudah rasa tertekan bila dilanda masalah. Selain itu, kamu boleh
dikatakan agak cerewet juga kerana perkara-perkara kecil pun kamu amat prihatin!
Pun begitu, kamu punya personaliti tersendiri yang membuatkan orang ramai
menyukai diri kamu. Amboi! Kamu ini rupanya seorang kekasih yang kuat cemburu
yek? Perak ternyata kamu ini seorang yang berimaginasi tinggi dan tak hairanlah
kamu turut berbakat dalam bidang yang berkaitan dengan seni. Walau bagaimanapun
kamu sebenarnya punya sifat pemalu yang agak menebal juga namun sikap kamu
yang suka mencuba sesuatu yang baru mampu menstabilkan keadaan. Bukan apa,
kamu suka mencabar diri kamu sendiri untuk melihat sejauhmana kebolehan diri. Dari
segi perhubungan cinta, kamu lebih suka bersikap ‘hard to get’ untuk menduga
keikhlasan hati si dia. Namun hubungan cinta kamu seringkali dilanda kekeliruan dan
tak begitu stabil. Tapi usah bimbang, kamu akan menemui cinta sejati juga suatu
hari nanti.

Maroon
Bagi kamu yang mewakili warna maroon ini, kamu digambarkan seorang yang bijak
dan tahu apa yang terbaik untuk diri kamu. Namun kamu juga suka melakukan
sesuatu itu menurut kehendak dan pendapat kamu sendiri tanpa pedulikan perasaan
atau pendapat orang lain. Itulah yang menjadi masalahnya! Dari segi percintaan,
kamu cukup sabar dan tidak terburu buru untuk menjalinkan percintaan. Kamu juga
terkenal dengan sikap setia kamu dalam perhubungan!

Merah
Selalunya mereka yang mewakili warna merah yang garang ini seorang yang comel
dan disayangi ramai. Kamu juga suka disayangi dan menyayangi. Kamu juga sentiasa
ceria dan gembira namun kadangkala dilanda ‘angin satu badan’! Teman/kekasih yang
diingini ialah mereka yang mudah diajak berbincang dan boleh membuatkan dirinya
rasa selesa bila berdampingan dengan mereka.

Merah Jambu
Kamu akan berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga
yang kamu lakukan serta suka menolong orang lain dan mengambil tahu tentang
orang orang di sekelilingnya. Namun kamu sukar untuk dipenuhi keinginannya dan
sering saja berpra sangka buruk terhadap orang lain. Dari segi percintaan kamu
mengimpikan percintaan yang penuh dengan keindahan semata.

Olive (Warna buah Zaiton)
Bagi kamu yang mewakili warna ini dikatakan seorang yang baik hati dan suka
menolong orang lain. Sebab itu juga kamu tak sukakan keganasan. Kamu juga bijak
menyesuaikan diri dengan teman-teman hingga membuatkan kamu menjadi ‘favourite’
di kalangan mereka. Sememangnya kamu seorang yang baik hati dan sentiasa ceria.
Namun ingat, jangan terlalu percayakan orang lain membabi buta. Dalam soal cinta,
kamu cukup menenangkan hati si dia dan tak suka cari pasal!

Oren
Syabas! Kamu ini jenis orang yang berani menanggung segala risiko atas tiap
perbuatan yang kamu lakukan. Bagulah macam tu. Kata orang, berani buat beranilah
tanggung. Kamu juga bijak mengambil hati orang-orang di sekeliling kamu dan ini
membuatkan diri kamu disenangi ramai. Kamu punya matlamat tersendiri dalam hidup
yang menjadi target kamu selama ini dan sanggup bersaing untuk berjaya.
Menyentuh soal perhubungan, kamu sebenarnya seorang yang sukar untuk
mempercayai orang lain tapi bila kepercayaan itu wujud, selamanya kamu akan
percayakan dia! Begitu juga dalam perhubungan cinta. Bagi kamu, saling percaya itu
amat penting!

Perak
Ternyata kamu ini seorang yang berimaginasi tinggi dan tak hairanlah kamu turut
berbakat dalam bidang yang berkaitan dengan seni. Walau bagaimanapun kamu
sebenarnya punya sifat pemalu yang agak menebal juga namun sikap kamu yang
suka mencuba sesuatu yang baru mampu menstabilkan keadaan. Bukan apa, kamu
suka mencabar diri kamu sendiri untuk melihat sejauhmana kebolehan diri. Dari segi
perhubungan cinta, kamu lebih suka bersikap ‘hard to get’ untuk menduga keikhlasan
hati si dia. Namun hubungan cinta kamu seringkali dilanda kekeliruan dan tak begitu
stabil. Tapi usah bimbang, kamu akan menemui cinta sejati juga suatu hari nanti.

Perang
Kamu seorang yang cukup aktif dan tak suka duduk diam saja. Pelbagai aktiviti yang
dilakukan bagi memenuhi masa lapang. Sebagai seorang teman, kamu sentiasa
menyokong tindakan positif teman-teman yang lain. Pun begitu, kamu sukar untuk
didekati dan agak sombong jika tak boleh sesuaikan diri dengan seseorang. Dalam
soal cinta, kamu mudah jatuh cinta. Tapi bila kamu sedar cinta kamu itu tidak
berbalas, kamu cepat putus asa dan mengalah dengan mudah. Macam tu pulak?
Seharusnya kamu perlu kikis sikap itu dan cuba berusaha untuk mengambil hati si dia.
Mungkin ‘rezeki’ kamu untuk memilikinya nanti?

Putih
Kamu punya matlamat yang jelas dalam hidup dan berusaha keras untuk
mendapatkannya. Orang lain juga sering memberikan penghargaan tinggi terhadap
kamu memandangkan kamu agak berkebolehan dalam pelajaran/kerjaya. Walau
bagaimanapun, kamu ini kuat cemburu orangnya dan kadangkala sukar nak
bekerjasama dengan orang lain. Perhubungan cinta kamu juga sering tegang dek
kerana sikap cemburu kamu terhadap si dia. Cemburu itu memang tanda sayang tapi
kalau dah melampau tu, cemburu buta namanya!

Teal (warna kayu)
Bukan main lagi kamu ni yek! Tak kira lelaki ataupun perempuan, terlalu
menitikberatkan soal kecantikan dan penampilan fizikal diri kamu. Kamu sering
melakukan kesilapan dalam membuat keputusan lantaran sikap kamu yang suka
sangat ambil mudah terhadap sesuatu masalah. Manakala dalam memilih pasangan,
kamu bercitarasa cukup tinggi. Kamu tak akan pilih yang sebarangan saja! Kamu juga
suka memerintah dan gemar orang lain menurut perintah kamu. Walau bagaimanapun,
sikap kamu yang peramah membuatkan diri kamu punya ramai teman.

Ungu
Amboi! Kamu ini gadis/jejaka misteri rupanya. Tak ramai orang yang dapat mendekati
diri kamu kecuali orang yang benar-benar kamu percayai. Walaupun begitu, kamu tak
pernah pentingkan diri sendiri dan agak mudah terpengaruh dengan perkara-perkara
yang baru bagi kamu. Mood memainkan peranan penting mempengaruhi kehidupan
kamu seharian. Jika kamu rasa gembira, sudah tentunya hari itu menjadi hari yang
paling ceria bagi diri kamu dan begitu juga sebaliknya. Dalam menjalinkan percintaan,
kamu lebih cenderung untuk memilih mereka yang punya kedudukan dan agak stabil
kewangan mereka.

Tahukah Anda?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

.. Tahukah anda apabila 350ml air yang
diambil dari sinki dan kemudiannya
dituangkan ke dalam cerek yang
mengandungi 150ml air suling dan
dibiarkan terdedah kepada nyalaan
api bersuhu 100 darjah celcius akan
menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap
merupakan salah satu bahan asas
dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini
kerana kajian telah dibuat, seorang
pembina helikopter memerlukan air
sirap untuk menghilangkan keletihan
semasa membuat helikopter, tanpa air
sirap mungkin helikopter tersebut
tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju
220 km/j tidak akan dapat memotong
kereta yang dipandu selaju 40
km/j sekiranya kereta-kereta tersebut
dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy,
jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu
dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem
La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini
pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah
kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh
dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta
700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama
digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu
cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga
digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet
ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain
kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk
menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori
oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya
benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa
ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh
menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun
telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun
tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang
burung mempunyai alamatnya yang tersendiri
sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng
adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari
segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang
yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng
apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus
tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi
mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah
kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya
selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung
tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta
dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat
jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa
kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai
ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam
yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca shoutbox ini
telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku

SURAT CINTA TIJAH

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;} p {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} span.msgtxt1 {mso-style-name:msgtxt1; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:”Arial”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
SURAT CINTA TIJAH

Tijah budak kampung, tapi bekerja di Kuala Lumpur .

Biasalah bila sudah duduk “town”, mula lupa asal usul. Pakaian seksi maut, bercinta pula dgn lelaki mat saleh. Ke hulu ke hilir menayang

boyfriendnya yg bermata biru.

Punyalah eksyen si Tijah, hinggalah suatu hari dia ternampak lelaki Inggeris tadi dgn wanita lain yg lebih cantik dan bergaya daripadanya.

Tijah menangis tiga hari tiga malam. Pada malam ke empat, Tijah mengambil sehelai kertas dan menulis surat untuk memutuskan

perhubungannya dgn lelaki mat saleh tadi yg baru sebulan dikenalinya.

Begini bunyi surat yg ditulis oleh Tijah binti Kulup Kecil, yg berjaya “dicuri” …

************ ********* ********* ********* ********* ********* ********* ********* **

Mike….

I WANT TO CUT CONNECTION US.

I have think about this very cook-cook. I know I clap one hand only.

Correctly, I have seen you and she walk-walk together at town with eyes myself. You grab hand she.

You always ask for apology back-back. I don’t trust you again! You are really crocodile land.

My friend speak you play wood three. First-first I think my friend lie me. But now I know you correct-correct play wood three.

So, I break connection to pull my body from this love triangle. I know this result I pick is very correct, because you love she very high from

me.

So, I cut this connection to go far from here. I don’t want you to play-play with my liver.

I have been crying until no more eye water thinking about you. I don’t want banana to fruit two times.

Safe walk..

Tijah

Subject: Manusia , Malaikat , Syaitan

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Manusia – Eh, dah subuh dah?
>
Malaikat – bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ….
>
Syaitan – Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini…awal lagi nie?.zzzzzzzz
>
>
>
Manusia – Nak makan, laparlah ??
>
Malaikat – Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah…
>
Syaitan – Ahh, tak payahla… dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? .
>
>
Manusia – Hari ni nak pakai apa ye?
>
Malaikat – Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
>
Syaitan – Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!
>
>
Manusia – Alamak, dah lewat!
>
Malaikat – Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
>
Syaitan – Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?
>
>
Manusia – Azan sudah kedengaran.. ..
>
Malaikat – Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
>
Syaitan – Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.
>
>
Manusia – Eh, eh… tak boleh tengok ini, berdosa…
>
Malaikat – Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
>
Syaitan – Perggghh… best tu… . rugi ooo kalau tak tengok nie..
>
>
Manusia – Saudaraku sedang melakukan dosa
>
Malaikat – Wahai anak Adam, cegahla ia..
>
Syaitan – Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? .
>
>
Manusia – Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
>
Malaikat – Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
>
Syaitan – Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2… pandai2lah?
>
>
Manusia – aku telah berdosa..
>
Malaikat – Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
>
Syaitan – Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat… lagipun muda hanya sekali….rugila. … (kalau sempatla)
>
>
Manusia – Kalau pergi, mesti seronok!
>
Malaikat – Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu …
>
Syaitan – Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu…Jomlahhh?
>
>
Manusia ? Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
>
Malaikat – Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu…
>
Syaitan – Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu…
>
>
Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
>
1. Anda – Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
>
2. Malaikat – Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
>
3. Syaitan – Tak payahlah sebuk2

secret of dis name seh!!!mmg fit pown..


v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}
<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

R:funny!!!,of coz,yafh i’m funny dowh..


var curDiv = document.getElementById(‘ln0’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
A:hot..wah.,hee..(“:)


var curDiv = document.getElementById(‘ln1’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
D:can kick ur butt..ermm no kot..


var curDiv = document.getElementById(‘ln2’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
Z:can be funny and dumb at tymes..hurmm,funny yes..


var curDiv = document.getElementById(‘ln3’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
U:is loved by evrione..heee,ye kot..thanx u guys yarh..


var curDiv = document.getElementById(‘ln4’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
A:hot again..hee,i’m sweating again..waah


var curDiv = document.getElementById(‘ln5’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
N:loves to laugh and smile..hee,pndai pown..hua3


var curDiv = document.getElementById(‘ln6’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}

var curDiv = document.getElementById(‘ln7’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•A: hot


var curDiv = document.getElementById(‘ln8’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•B: loves people and sex


var curDiv = document.getElementById(‘ln9’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•c: good kisser


var curDiv = document.getElementById(‘ln10’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•D: can kick ur butt


var curDiv = document.getElementById(‘ln11’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•E: has gorgeous eyes


var curDiv = document.getElementById(‘ln12’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•F: loves people wild and crazy adore you


var curDiv = document.getElementById(‘ln13’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•G: very outgoing


var curDiv = document.getElementById(‘ln14’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•H: stick to one


var curDiv = document.getElementById(‘ln15’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•I: is really sweet


var curDiv = document.getElementById(‘ln16’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•J: is very sexual


var curDiv = document.getElementById(‘ln17’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•K: crazy


var curDiv = document.getElementById(‘ln18’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•L: is a very good kisser


var curDiv = document.getElementById(‘ln19’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•M: Makes dating fun


var curDiv = document.getElementById(‘ln20’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•N: loves to laugh and smile


var curDiv = document.getElementById(‘ln21’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•O: has one of the best personalities ever


var curDiv = document.getElementById(‘ln22’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•P: popular with all types of people


var curDiv = document.getElementById(‘ln23’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•Q: a hypocrite


var curDiv = document.getElementById(‘ln24’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•R: funny


var curDiv = document.getElementById(‘ln25’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•S: makes people laugh


var curDiv = document.getElementById(‘ln26’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•T: smile to die for


var curDiv = document.getElementById(‘ln27’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•U: is loved by everyone


var curDiv = document.getElementById(‘ln28’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•V: not judgmental


var curDiv = document.getElementById(‘ln29’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•W: very broad minded


var curDiv = document.getElementById(‘ln30’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•X: never let people tell you what to do


var curDiv = document.getElementById(‘ln31’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•Y: is loved by everyone


var curDiv = document.getElementById(‘ln32’);
curDiv.innerHTML = convert2url(curDiv.innerHTML);
var links = curDiv.getElementsByTagName(‘a’);
for(var i = links.length; i >= 0; –i) {
if(links[i]) links[i].innerHTML = links[i].innerHTML.substr(0,30) + “…”;
}
•Z: can be funny and dumb at times

RAHSIA MENGENALI PASANGAN MELALUI TARIKH LAHIR

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;} p {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Ketahui pasangan anda melalui TARIKH LAHIR ( BETUL ATAU KEBETULAN)

1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir  tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai  orang yang  tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap  serius  terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan,  dia  sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan  pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan  persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci  jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar  dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang  mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan  yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah  untuk di mengertikan.

4. Tarikh Lahir pada 4, & 13
Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri.Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata  keranjang dan suka bertukar-tukar partner. Sifat ini membuatkan orang  tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat  dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan  faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia memiliki sifat kelakar,  mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.

5. Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita  tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi.Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang  menguntungkan.Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain.Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.

6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang  menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia  disegani.Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang  yang dicintainya.Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga  dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang &  jujur.Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi  masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.

8. Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman- teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan  suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan  seharian.Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu  dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat.  Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.

9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai  cita-citanya.Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung.Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan.Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

10. Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji.Dia  berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya  dia suka berdandan dan berpakaian rapi.Kerana itu dia sering  membelanjakan wangnya untuk menunjukan penampilannya.Dalam kehidupan  sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat  kepimpinannya.Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam  pergaulan.Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah  untuk dipercayai.

11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini.Dia tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.

12. Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya.Namun buat teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan  seniman asmara.

Pantun sakit hati

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;} p {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} span.msgtxt1 {mso-style-name:msgtxt1; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:”Arial”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Jangan Marah..ar….

Pantun Sakit Hati

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke.

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan. .

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau.

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap

Pantun

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;} p {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} span.msgtxt1 {mso-style-name:msgtxt1; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:”Arial”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
YESTERDAY I TOLD MY LOVE TO HEMA

SHE TOLD AAMA

SO, I STARTED LOVING HER AND WENT TO CINEMA

AND I GAVE HER UMMA

LATER ONE DAY SHE TOLD TO FORGET HER.

I ASKED WHY MA

SHE TOLD THAT HER MAMA

TOLD ABOUT OUR LOVE TO HER AMMA

AND SAID BYE MA

AND PUT ME A BIG NAAMA

ATLAST I WENT TO COMA

AND FINALLY CAME TO KNOW THAT LOVE IS A DRAMA

SO DON’T FALL IN LOVE MA

Maksud

YESTERDAY I TOLD MY LOVE TO HEMA

SHE TOLD AAMA (mother)

SO, I STARTED LOVING HER AND WENT TO CINEMA

AND I GAVE HER UMMA (kiss)

LATER ONE DAY SHE TOLD TO FORGET HER.

I ASKED WHY MA

SHE TOLD THAT HER MAMA

TOLD ABOUT OUR LOVE TO HER AMMA (mother)

AND SAID BYE MA

AND PUT ME A BIG NAAMA (bankruptcies)

AT LAST I WENT TO COMA

AND FINALLY CAME TO KNOW THAT LOVE IS A DRAMA

SO DON’T FALL IN LOVE MA

*translation version

« Older entries